Gesprekstechnieken die jou verder helpen
Hoe ga je om met weerstand? Hoe zorg je ervoor dat de ander zich gehoord voelt? En hoe houd je grip op het gesprek waarbij je ook alle ruimte laat aan de ander? Deze training laat zien welke gesprekstechnieken jij kan leren om effectief en klantgericht te communiceren.
Na het volgen van deze training herken je de verschillende niveaus en communicatiestijlen in gesprekken en ben je instaat hierop in te spelen, kan je moeiteloos schakelen tussen inhoud, proces en gevoel. In een gesprek ben je in staat de ander te volgen én het gesprek te leiden. Klantgericht wordt niet meer klantgezwicht
Voor wie
Deze training is bedoeld voor medewerkers die in contact staan met de klanten van de organisatie. Maar ook voor iedereen die effectiever wil worden in de communicatie, wil leren omgaan met weerstand of de grip wil blijven houden op de gesprekken.
Programma
Tijdens deze middag ga je, na een theoretisch gedeelte over gesprekstechnieken, waarin je de verschillende niveaus in gesprekken leert herkennen, leert schakelen tussen inhoud, proces en gevoel en kennismaakt met verschillende communicatiestijlen, zelf aan de slag. Door middel van rollenspellen gaan we oefenen. Tijdens deze oefensessies is er voldoende ruimte voor feedback en reflectie. Je gaat naar huis met de theoretische basiskennis en een persoonlijk ontwikkelplan. De middag wordt afgesloten met een informele borrel. Aan het eind van de cursus ontvang je een praktisch overzicht waarmee jij direct aan de slag kan.
Kenmerken
Duur training: 1 dagdeel
Investering: € 430,- excl. BTW (Inclusief het boek “Anders Kijken, Meer Zien”, doe-het-zelf boek voor organisatie inrichting)
Locaties: Incompany of op locatie in Dordrecht, Barendrecht, Oud Beijerland, Gorinchem, Gouda, Barneveld, Middelharnis, Goes, Doetinchem en Ridderkerk
"Wat verrassend dat je met zulke simpele tools zo’n groot verschil kunt maken."
Onze trainers:
Leendert de Gelder
Maarten van Ginkel